Noordereiland Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu Noordereiland Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu

Noordereiland Nieuw-Zeeland

Door: Hardy Versteegen

Blijf op de hoogte en volg Hardy

27 November 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hier is dan mijn eerste bericht uit Nieuw-Zeeland en dat is tevens ook meteen het verslag van het noordereiland, want zit op dit moment in Wellington, oftewel de zuidelijkste hoofdstad ter wereld. Maar om te beginnen met de vliegreis, alles ging goed en kwam na twee daagjes op donderdag aan in auckland. Ingecheckt bij hostel en optijd gaan slapen. Ik houd sinds enkele dagen ook een dagboek voor mezelf bij(toch wel leuk zo’n dagboek,want je maakt erg veel mee) dus hiervan kan ik mooi wat dingetjes overnemen, maar zal niet teveel doen, want anders wordt het verslag erg lang. Om de beginnen dus dan met vr 14/11, die dag meteen stad bekeken en ook meteen bekeken wat ik allemaal op het eiland ging doen en hoe, uiteindelijk heb ik een buspas gekocht voor backpackers, dus nu reis ik met ongeveer 45 backpackers(bijna allemaal reizen ze alleen, en meeste 19-24 jaar) rond het eiland. Ook zijn de meeste backpackers voor langere tijd weg, dus heb ook niet echt het gevoel dat ik lang weg ben en meeste gaan hierna ook naar australie en sommige nog naar azie. Wel erg druk programma want heb maar 3 en een halve week hier. Za ging ik naar bay of island, dat zijn 144 eilandjes in het noorden, mooi om te zien en heb hier ook met een jetboat rondgevaren, ging erg hard en was mooi om te zien. Dag
later alweer terug naar auckland, waarnaar mijn avontuur naar het zuiden kon beginnen, de hele trip naar wellington heb ik overal maar 1 nachtje geslapen en alleen in Taupo en Wellington nu twee nachtjes. Het programma was auckland,mercury bay,rotorua(bekend van de geysers, en hier ook ludge riding gedaan, dat is met een karretje de berg af),waitomo(hier heb ik blackwater-rafting gedaan, was erg gaaf, maar met name mooie grotten),taupo(hier een dag een mountainbike gehuurd en mooie route gedaan),river vally(helemaal afgelegen lodge, waar we 1 nachtje sliepen) en nu dus wellington(vandaag heb ik de stad bekeken, o.a. met bekende rode cable-care op en naar Te papa museum geweest). Ook geeft de selectie foto’s (via fotoboek van yahoo) een goed beeld van wat ik gedaan heb. Verder kan ik nog zeggen dat het erg handig rondreizen is met zo’n busorganisatie, want als je in de bus zit, kun je aangeven waar je wilt slapen (meestal keuze uit 2 hostels, maar wel goede en je slaapt meestal met 4 a 6 personen op een kamer). Ook kun je steeds in de bus aangeven wat voor activeiten je wilt doen en ook zijn er onderweg hebben we soms wat wandelingen van onderweg, waardoor het dus meer is dan alleen vervoer van a naar b, en dat is erg handig gezien mijn beperkte tijd hier. Als laatste kan ik ook nog zeggen dat het erg gezellig is(misschien is het iets teveel een partybus maar je kunt altijd zelf doen waarin je zin hebt en dat is wel erg relax), zo hebben we twee keer een bbq en 1 keer een dinner gehad. Verder nog wat dingetjes over het engels spreken en andere backpackers, zo gaat het engels spreken redelijk, met een paar man gaat het wel, maar met meer man en als er echt snel of grappen worden gemaakt ben ik weg. Verder al wel met erg veel verschillende mensen ontmoet, het leukste verhaal is wel dat ik een nichtje tegenkwam van mijn mentor in 6vwo tijdens mountainbiken en heb toen ook met haar een park(craters of the moon) en nog wat rondgefietst. Ook reisde ze toevallig 2 dagen met de kiwi-bus mee. Hoop dat dit een redelijke beeld geeft van hoe het met mij gaat hier in Nieuw-Zeeland, als je wat mist moet je dat meer even aangeven in het gastenboek, tot de volgende keer!!, dat zal toch wel weer bijna zijn als ik nieuw-zeeland helaas moet verlaten, maar ik heb nu gelukkig nog wel het mooiere (althans dat zeggen ze, maar koudere) zuidereiland voor de boeg.

  • 27 November 2006 - 18:36

    Pap:

    Hardy,

    Mooi verhaal en leuke foto's op de andere site; ik zou zo willen ruilen met jou. Nog veel plezier op het Zuidereiland.

  • 28 November 2006 - 02:23

    Bas B:

    Harrie barrie!!
    haha ik merk het wel weer echt wat voor jou zo'n wereldreis. Er valt genoeg te plannen, te zien en te betalen dus jij zal wel in je element zijn daaro!

    Ehj geniet er nog van: of zoals jij dus tegenwoordig ook kunt verstaan: Have fun over there! :P

  • 28 November 2006 - 13:04

    Ellen:

    Leuk je eerste foto's, komt helemaal goed daar. Alleen het weer moet nog wat beter worden zo te zien.Veel plezier verder!

  • 28 November 2006 - 21:26

    Jeroen:

    Hardy,

    Dat klinkt allemaal goed! Leuk dat je op deze manier ons op de hoogte houd, wel blijven doen he!

    Veel succes nog en geniet er van!

    Jeroen

  • 29 November 2006 - 12:00

    Koen:

    He Har,

    mooie verhalen jonge. Klinkt wel een beetje als een GoGotours clubcard waarbij je kan aangeven welke activiteiten je wilt doen.

    Puntje van kritiek: Misschien kan je wat meer enters gebruiken :P

  • 04 December 2006 - 16:43

    Joe:

    He Har,
    Zo te lezen vermaak je je daar wel. En wat betreft je tip. Ik hoorde dat de mogelijkheden voor boeren in Nieuw-Zeeland tegenwoordig ook behoorlijk beperkt worden door de stijgende grondprijs. Dus ik weet nie of dat wat wordt :P
    Veel plezier daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hardy

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 26873

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 17 December 2009

Het is tijd voor Zuid-Amerika!!!

Landen bezocht: