Zuidereiland Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu Zuidereiland Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu

Zuidereiland Nieuw-Zeeland

Door: Hardy Versteegen

Blijf op de hoogte en volg Hardy

12 December 2006 | Australië, Sydney

Hier ben ik weer, ben zelf alweer in Sydney en het bevalt me hier wel. Maar hierbij eerst nog mijn verslag van het zuidereiland.
Op het zuidereiland heb ik drie top dagactiviteiten gehad, zo heb ik een hele dag sea kayaking gedaan in het Abel Tasman National Park(1 van de mooiste kustlijnen ter wereld), full-day hiking op de gletsjer in Franz Josef(1 van de drie gletsjers ter wereld die in het regenwoud ligt), en heb ik een dagtrip gedaan naar Milford Sound(de foto's laten zien hoe het eruit ziet, het staat in ieder geval op de werelderfgoedlijst).
Ik heb namelijk de volgende route en plaatsen op het zuidereiland bezocht:
Picton(aankomst met ferry, mooie overtocht)-Nelson(van waaruit ik mijn dagtrip naar Abel Tasman heb gedaan)-Westport(niet zoveel te beleven)-Mahinapua(mooi meer en aan de zee)-Franz Josef(hier de 8 uur durende hiking gedaan)-Wanaka(hier nog mooie wandeling gemaakt)-Queenstown(de bacpackers-bestemming van N-Z)-Christchruch(vanuit daar ben ik naar Sydney gevlogen).
Verder natuurlijk ook nog verschillende wandelingen gemaakt, 1 dag gemountainbiked in queenstown(dat was erg gaaf, over allemaal afgelegen paadjes in te bergen).
Verder kan ik zeggen dat het backpackers bestaan me steeds beter gaat bevallen, heb zelfs al een paar keer gekookt. Verder zijn de hostels erg goed, mooie zitruimtes met verschillende banken voor een tv en ik kan ook wat lezen in mijn lonely planet om te bekijken wat ik allemaal ga doen. Hoop dat dit een redelijk beeld geeft van mijn zuiderlijke avontuur in Nieuw-Zeeland, en natuurlijk geven de foto's een nog beter beeld. groetjes en tot de volgende keer Hardy

  • 12 December 2006 - 07:52

    Buijs:

    Heel mooi har om weer wat te horen. En hoe is het met de andere backpackers? Heb je mensen die al langer met je meereizen?
    Je gebruikt ook al enters in je verhaal dus dat zit wel goed, nu nog altijd denken aan spaties :P.

  • 12 December 2006 - 14:44

    Marieke:

    joeww, gaaf om je hardy-verhaaltjes te lezen ;) maarehh.. fijn om te zien dat alles goed met je gaat en dat je t naar je zin hebt, zo ver van huis in je eentje.. en alleen maar engelssprekenden om je heen :s hier gaat alles z'n gangetje..(klinkt saai, is t niet) maar met de gebruikelijke regen! in ieder geval: enjoy sydney!! xx
    (en buijs: nie zo mekkere ;))

  • 12 December 2006 - 19:04

    Koen:

    Ziet er wel hip uit daar Hardy. Wel verschilletjes tussen het blauwe water en de sneeuw.

    @Buijs: Zit jij heel de dag op F5 te rammen totdat Har weer een nieuw verhaal heeft ofzo?

  • 13 December 2006 - 09:16

    Cor:

    ff heel onorgineel: mooie verhalen en foto's har

  • 13 December 2006 - 10:11

    Ellen:

    Ik wist niet dat je zo'n mooie foto's kan maken, maar goed dan is de achtergrond er ook wel naar he. Leuk om weer wat van je avontuur gezien te hebben!

  • 15 December 2006 - 12:26

    Lotti:

    He har,
    Krijg je mailtjes nie:( Had wel aangemeld, maar krijg ze op een of andere manier nie!Dus nu moek zelf kijke of je nie toevallig weer iets geschreve hebt. Maar leuke verhalen allemaal, lijkt me echt super vet, al die dingen die je onderneemt!Nu heb ik alleen nog de vraag waar iedereen die foto' s tog ziet, want ik kan er geen vinden!Nou tot snel weer!
    veel plezier
    xx

  • 15 December 2006 - 12:26

    Lotti:

    Ja ik kijk natuurlijk ook nie verder dan mijn neus langs is!Kheb ze al gevonden;) Dus niets gezegd!

  • 23 December 2006 - 08:27

    Bas B:

    Harrie Barrie,

    Dat klinkt allemaal super man! En dat backpackers leven lijkt me inderdaad ook wel iets voor jou dus dat komt helemaal goed nu nog de spaties inderdaad :P...

    hey LiLa

  • 24 December 2006 - 23:13

    Hardy:

    Iedereen prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar gewenst vanuit het zonnige Australie. Ik heb na een weekje sydney, een 4-daags surfkamp gedaan en nu aan de oostkust richting cairns begonnen.

  • 31 December 2006 - 11:44

    Riny:

    Heel mooi om te zien waar jij nu bent. Mooie foto's gemaakt. Ik mis alleen bij de foto's tekst en uitleg, want ik weet natuurlijk niet waar ze gemaakt zijn.
    (kan er wel naar gissen)
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    Heel fijne jaarwisseling en nog heel veel plezier.

  • 01 Januari 2007 - 20:25

    Koen:

    Bij jou is nieuwjaar natuurlijk al effe geleden maar een goed 2007 gewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hardy

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 26877

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 17 December 2009

Het is tijd voor Zuid-Amerika!!!

Landen bezocht: