Oostkust: Sydney-Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu Oostkust: Sydney-Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu

Oostkust: Sydney-Brisbane

Door: Hardy Versteegen

Blijf op de hoogte en volg Hardy

04 Januari 2007 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,
hier ben ik weer vanuit een erg relaxte en luxe bieb in Brisbane waar je gratis kunt internetten. Heb nu alweer bijna de helft van de oostkust tot cairns erop zitten.
Maar zal beginnen bij het begin, ben in Sydney een weekje gebleven. Kwam eerste dag een Fransman tegen in het hostel en heb met hem vier daagjes de stad verkent, was ook wel weer lachen om een keer wat langer met iemand te reizen. Veel gezien, zo hadden we 1 dag een daytripper(gebruik van al het openbaar vervoer) gekocht en natuurlijk optimaal gebruik van gemaakt. Onder andere vele ferry's gepakt naar mooi strand en olympisch park. Ook nog een dagtrip gedaan naar Blue Mountains gedaan, alleen erg veel mist en dus erg weinig gezien(foto in fotoalbum is van een kaart gemaakt). Wel daarna nog via een mooi nationaal park terug met kangaroos.
Verder ook georienteerd wat ik allemaal wil gaan doen, zo ga ik de oostkust met de greyhound-bus doen, dat is zoiets als het openbaar vervoer. En ging ik na een weekje Sydney of 4-daags surfkamp. Dat was erg gaaf en leuk, wel erg zwaar. We hadden elke dag 2x 2 uur les en dan was je daarna echt helemaal kapot. Bas, surfen is echt iets voor jou, hele tijd zeewater happen en kopje onder. Maar het heeft wel weer wat overeenkomsten met snowboarden, namelijk de bochten maken. Alleen bochten maken was toch wel lastig. Ik heb ook wat actie foto's in album zitten, er werden namelijk foto's gemaakt tijdens het surfen. Ik had er rond de 100 en was ermee koploper, het staan ging me dus wel goed af. Verder heb ik ook mijn fotoalbum verduidelijkt met wat uitleg.
Het surfkamp was ook met verschillende Nederlanders en ook zat al het eten bij het surfkamp en dat was erg goed.
Na het surfkamp begonnen aan oostkust via Newcastle,Port Macquarie (hier kerst gevierd, we hadden kerstdinner in hostel en savonds veel gekaart), Coffs Harbour, Byron Bay (een dagje gesurfd en hier nieuwjaar gevierd met name in hostel en op strand, kroegen hadden entrees van 25 tot 70 euro, het plaatsje was iets te populair) en nu dus Brisbane(derde stad van Australië). Zoals je kunt lezen dus niet echte grote trips gedaan ofzo, maar die komen nu meer na Brisbane. Jullie zullen hiervan horen als ik in Cairns ben.

  • 04 Januari 2007 - 11:27

    Arga:

    Hey Hardy.
    Het surfen is wel plompje in plompje uit hoor, wij kennen dat. Bedankt voor je nieuwjaars mail.

  • 04 Januari 2007 - 17:36

    Jeroen:

    Een echte waterrat :-)
    Vergaat je goed dat surfen dat heb ik wel gezien op de foto's! Geen haaien in de buurt?
    Veel plezier nog!

  • 06 Januari 2007 - 17:52

    Hans:

    Als oom van Jeroen en Ellen met veel interesse je foto's van met name Nieuw Zeeland bekeken. Als "NZ-kenner" is 3 weken natuurlijk veel te kort, daar zal je waarschijnlijk zelf ook wel achter zijn gekomen. Toch heb je in die korte tijd veel bezienswaardigheden gezien. Ik herken op je foto's in ieder geval "Hole in the Rock", "Cathedral Cove" (Coromandel), "Beehive" (parlementsgebouw in Wellington), Lake Tekapo (met de lupinevelden en de Church of the Good Shepherd") en natuurlijk niet te vergeten "Lake Matheson". Wat een ongelooflijk mooie foto heb je daarvan gemaakt, daar steken die van mij bleekjes bij af. Je zou haast denken dat het een ansichtkaart is geweest... Had je echt zoveel geluk die dag (waarschijnlijk heel vroeg opgestaan)dat je zo'n mooi plaatje kon schieten van o.a. de Mount Cook weerspiegelend in het water? Ik hoop t.z.t niet alleen van je te horen over je belevenissen daar, maar vooral ook de foto's te kunnen bewonderen. Dat je de komende maanden nog maar veel plezier mag beleven op je ontdekkingsreizen!!!

  • 07 Januari 2007 - 10:03

    Koen:

    Ik vind je er wel sexy uitzien in je wetsuit

  • 16 Januari 2007 - 23:15

    Hilke:

    Ha Hardy,

    Echt waanzinnig gaaf allemaal !!!! super leuk om vanuit het wellse land jou toch een beetje te kunnen volgen, 't ziet erg echt wel toppie uit allemaal !!! veel plezier nog en geniet ervan.

    Groetjes Dimitri & Hilke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hardy

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 26875

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 17 December 2009

Het is tijd voor Zuid-Amerika!!!

Landen bezocht: