Oostkust:Brisbane-Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu Oostkust:Brisbane-Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu

Oostkust:Brisbane-Cairns

Door: Hardy Versteegen

Blijf op de hoogte en volg Hardy

31 Januari 2007 | Australië, Cairns

Jaja hier ben ik eindelijk weer, ben op mijn eindbestemming aangekomen van de oostkust. Het was echt super!!, maar zal het op chronologische volgorde proberen te vertellen.
Begin januari was ik nog in Brisbane om vanuit daar naar Hervey Bay te reizen. Hervey Bay is de 'gateway' naar Fraser Island, Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld en er is meer zand dan in de Sahara. De trip die ik naar Fraser heb gedaan bestond uit 3 dagen en twee nachten met negen man per jeep en we gingen met 4 jeeps vanuit het hostel. Echt super gaaf, we sliepen 's avonds in tenten bijna op het strand en elke avond bbq. Het eiland is echt mooi, de foto's zullen dat laten zien, maar het gave was natuurlijk het rijden in de jeep. Er zijn namelijk geen asfaltwegen op het eiland en met name in het binnenland is het zelf rijden erg gaaf. We hadden ook een erg leuke groep, we hadden zelfs de ex-coach van Wayne Arthurs in de groep. Verder was het ook gaaf als de Ier in de groep reed(althans ik vond dat wel gaaf), we werden dan echt alle kanten op geslingerd in de jeep.
Na deze erg gave drie daagjes was het tijd om terug te gaan en verder de oostkust op te reizen. Wilden daarna nog gaan surfen, maar de golven waren niet goed dus maar wat gerelaxd, was een erg goed hostel. Daarna doorgereisd naar Airlie Beach, dat is weer de 'gateway' voor de Whitsunday Islands. Hier stond twee dagen twee nachten zeilen op het programma. Was een grote race-boot, alleen het slapen beviel me niet zo op de boot, de eerste nacht toch wel lichtelijk zeeziek van al het schommelen van de boot. Het was niet alleen zeilen(we waren met 25 man ofzo op de boot, maar hoefden niet echt zoveel te helpen met het zeilen), we gingen ook snorkelen. En dat snorkelen was daar echt ongelooflijk, super mooi koraal en vele kleurrijke visjes. Ofwel ook weer een erg geslaagde trip.
Daarna natuurlijk weer verder gereisd en weer naar een eiland gegaan, namelijk Magnetic Island. Dit was een soort tropische eiland en ook hier weer vermaakt. Dagje gesnorkeld en dagje eiland rond gemountainbiked.
Hierna was het toch echt tijd voor Cairns, vanuit hier heb ik een dagtrip gedaan naar de Great Barrier Reef. Ook weer zoiets ongelooflijks, het is 1 van de natuurlijke wereldwonderen. De trip bestond uit snorkelen en jaja een intro-duik. Het snorkelen was al gaaf, maar duiken is echt lachen. Alleen de eerste keer ging niet zo goed, bleek al dat ik nadat ik net onderwater was geen bar meer in mijn gasfles had en was dus wel effe beetje stressen. Gelukkig ging alles goed en mocht ik opnieuw duiken, je gaat toch al zo'n 8 meter onderwater. Ben nu ook wel een beetje verslaafd aan duiken en ga in Azie hopelijk een hele duikcursus doen. Ook echt een ongelooflijk grote vis gezien, sommige ook haaien maar ik niet.
Als laatste stond er nog vanuit Cairns een 2 daagse trip op het programma naar Cape Tribulation(werelderfgoed), ofwel het regenwoud. Had er eigenlijk niet zoveel van verwacht maar ik vond het regenwoud echt super mooi, ook nog boottocht over rivier gehad waar we krokodillen hebben gespot. Verder met name wat wandelingen gemaakt, ook was het hostel erg mooi, lag namelijk midden in het regenwoud. Moet zeggen dat ik vele goede hostels heb gehad, dat is juist het gave aan het reizen in Australië. Je hebt vele goede hostels voor redelijke prijzen en overal heb je dus ook backpackers.Dus ook de dagen dat ik geen activiteiten heb vermaak ik me goed met wat relaxen, verschillende tenniswedstrijden van Australian Open gezien (had er graag willen zijn maar wist al dat het niet mogelijk was om daar rond die tijd te zien), 's avonds wat biertjes drinken met andere backpackers, af en toe een avondje uit en ga zo maar door.
oja en vergeet niet de foto's te checken, zekers de moeite waard, zie eerste mail voor inlogcodes.
en mijn volgende reisavonturen staan al te wachten, want ik vlieg morgen naar alice springs en zal na paar daagjes daar een zes-daagse tour naar adelaide doen.

  • 31 Januari 2007 - 20:12

    Pap:

    Het blijft maar afzien daar in het verre Australie; van het ene gave avontuur naar het andere nog gavere gebeuren.Lijkt mij een mooi gedeelte van het land wat je nu gezien hebt.Veel plezier in Alice Springs en tijdens de tocht erna.

  • 02 Februari 2007 - 12:26

    Ellen:

    Nou, nou broertje, ziet er weer super uit die foto's! Ik zie ook verschillende meiden op de foto's, als je nieuws hebt mag je het best vertellen he. Of komt dat zeker alleen op de site van je vrienden te staan.Veel plezier verder...

  • 04 Februari 2007 - 21:11

    Bb:

    Harrie barrie

    jaloers, jaloers, jaloers dat snap je wel! Maar geniet ervan mano, en ik zal de foto's gaan checku!

    mazzels

  • 04 Februari 2007 - 22:04

    Cor:

    goed bezig har... :)
    ik wil (en ga!) ook over 2 jaar :P

    PS:

    ziekenhuisnieuws:

    -wij hebben een voor onbepaalde tijd 8-uurs contract aangebode gekrege
    hoor je nog van denk ik

    -micheal neemt ontslag


  • 15 Februari 2007 - 19:26

    Bert L:

    Mooi verslag Hardy, geniet verder van je avonturen. Ik volg je.
    Groetjes Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hardy

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 26876

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 17 December 2009

Het is tijd voor Zuid-Amerika!!!

Landen bezocht: