Indonesie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu Indonesie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu

Indonesie

Door: Hardy Versteegen

Blijf op de hoogte en volg Hardy

20 Maart 2007 | Australië, Sydney

Dag luitjes!

Deze keer aan mij (= Marlou = zus van Hardy = reisgenoot van Hardy voor ruim 2 weken) de eer om op deze site een berichtje te plaatsen. Ik geloof dat Hardy dat ook wel gemakkelijk vindt….

Nadat Hardy anderhalve week op Bali voornamelijk heeft gesurfd en de omgeving heeft verkend met de scooter kwam ik hem opzoeken. En vanaf dat moment kan ik meepraten en meegenieten met zijn verhalen. Want ondanks dat Hardy zijn reisbelevenissen mooi vertelt, kan ik jullie hierbij wat extra’s vertellen. Want zo vertelt Hardy niet dat:
- Hij verbaasd was dat ik hem meteen zag staan bij mijn aankomst op Bali, ondanks dat hij met kop en schouder boven de andere 100 Indonesiers uitstak;
- Hij een backpackersbuikje aan het krijgen is;
- Bali erg getroffen is door de bomaanslagen, aangezien er meer shops dan toeristen zijn;
- We erg veel geluk hadden dat we super veel dolfijnen in Lovina gezien hebben. De dagen eromheen was het stukke minder;
- Ik niet alles mag eten van Hardy, aangezien dat teveel kost. Je moet je voorstellen dat het dan bv. gaat om een pannenkoekje van 70 eurocent!
- We dachten van een aardige man, wat verse kokosmelk en kokosnoot te mogen ontvangen, maar dat hij daar achteraf toch graag 2 koffie voor terug wilde;
- We in Java wat meer op onze hoede zijn voor slinkse mannetjes dan in Bali. Tot nu toe lukt dit aardig.
- Wij ook 1 van de attracties van het land zijn. Zo moeten we elke dag met Indonesiers op de foto en zat bv. niemand in een restaurant in Probolingo meer recht op zijn stoel toen wij binnenkwamen (we waren de 2e toeristen ooit!);
- We elke avond heerlijk uiteten gaan met voor mij een Bintang-biertje en voor Hardy een Colaatje…
- Hardy met wel 3 paar kleren en twee dekens in de bergen bij Mount Bromo ging slapen en het nog koud had!
- We na een wat mindere nachtrit va Bromo naar Yokjakarta om half 5 ‘s ochtends aankwamen en we toen een uur met een Riksja door de stad werden gefietst, terwijl in de stad en met name op de marktjes de dag alweer begonnen was. Wij gingen nog even een paar uur slapen.
- Ik als koerier van Hardy naar huis ga met minimaal 7 kilo aan kleren, CD’s en andere ongein.

De foto’s bij bovenstaand verhaal kunnen jullie vinden op de Yahoo-pagina (voor degenen die deze site het eerst bezoek, zie eerste bericht op deze site).

Dat was ie weer. Morgen gaan we nog even twee daagjes naar de beach. Daarna met hopelijk een mooie treinreis naar Jakarta. Helaas zit mijn vakantie er dan al weer op, maar Hardy kunnen jullie blijven volgen op deze site!

Groetjes Marlou (&Hardy)

• 20 Maart 2007 - 17:18

Jeroen:

Zo te horen houd Hardy het nog wel uit en heb jij ook veel plezier.

Marlou tot binnenkort en hardy tot over een paar maanden, veel plezier nog!

• 20 Maart 2007 - 18:31

Hilke:

Ha Luitjes daar,
    super leuk om jullie verhalen te lezen vanuit het wisselvallige wellse land,
    heel veel plezier nog hardy, en marlou tot snel !!

Groetjes Hilke En Dimitri

• 20 Maart 2007 - 20:09

Arga En Jo De Kok:

Hey.
    Leuk dat jullie nu even samen konden genieten, en wij van het verslag. Hardy een fijne reis verder en Marlou een goede reis terug naar huis, goetjes aan jullie ouders.
    Groeten Arga en Jo.

• 21 Maart 2007 - 08:24

Geraldine Aben:

Gezelli hoor om dit te horen, wij zwoegen wel in de verhuizing!
    Op de foto's sta je minder elegant dan wij van je gewend zijnMarlou, maar dat zal de vrijheid wel zijn. Geniet nog even en wij verheugen ons erop je dinsdag weer te zien. Broertje van Marlou, heel veel reisplezier nog en wij genieten van een afstand mee.
    Groet Geraldine, Sigrid, Marianna en alle anderen van TAO.

• 21 Maart 2007 - 08:52

Pap:

De combinatie van een ervaren backpackster en een aanstormend talent op dit gebied, lijkt prima te werken.Ook is duidelijk dat een van Hardy's talrijke talenten (kostenbeheersing)nog steeds aanwezig is ( Marlou: gewoon die pannenkoekjes blijven eten)

• 21 Maart 2007 - 09:47

Martijn Sander:

Ha Marlou (en Hardy),

Leuk om dit verslag te lezen. Toen je begon over 7 kilo dacht ik even dat je een nieuw projectje had. Gelukkig blijft het bij kleren.

Hebben ze daar trouwens ook van die apparaten die wij op 4 juli zullen gebruiken?

groeten

Martijn

(een collega van Marlou)

• 21 Maart 2007 - 12:29

Helen, Dennys.:

Leuk verslag, maar lijkt me voor de backpacker wat minder, dat zuslief even uit de school klapt, wat je liever voor jezelf gehouden had. Maar zo aan het lezen vermaken jullie twee je nog wel.
    Zojuist kregen we een telefoontje van het neefje Theike vanaf de Azoren, waar ze net aangekomen zijn, na de overtocht per zeilboot vanaf st.Maarten en hij verwacht over een dag of 10 in Barcelona aan te komen.
    Jullie, in ieder geval,nog een prettige en leuke voortzetting van de trip en mocht het eten even wat minder zijn, denk dan gewoon even aan de keukentafel in Beugen, dat kan nooit kwaad.

• 21 Maart 2007 - 14:38

Bb:

pfoe ja dat zal die wel balen vinden dat ie nu het schrijven even moet overlaten aan iemand anders... haha ziet er allemaal weer goed uit en als het koud is s'nachts dan maar een hemdje extra Har!

Ehj groeten van ons hier allemaal,
    BB en de gang!

• 21 Maart 2007 - 18:36

Roswitha:

wat een leuk berichtje Marlou,ja en leuke dingen gaan zo voorbij dus weer terug naar de werkelijkheid.(WERKEN)
    EEN KLEIN BERICHTJE UIT OUD-BERGEN .
    we hebben sinds 5 weken een puppie een BOOMER naam"jop".
    goede reis terug marlou en jij hardy geniet er nog maar lekker van.
    groetjes uit oud-bergen

• 23 Maart 2007 - 12:13

Buijs:

Eey Hardy en Marlou,

Leuk verhaal en mooi dat jullie je zo goed vermaken met zn 2en. En blijf op de centjes letten Har, vooral die pannekoekjes tikken hard aan :P

Groeten Arjan

• 27 Maart 2007 - 10:47

Koen:

"Hij een backpackersbuikje aan het krijgen is"
    Klinkt wel sexie Hardy!