Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: Hardy Versteegen

Blijf op de hoogte en volg Hardy

08 April 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,
Hierbij weer een berichtje van mij en ditmaal vanuit Kuala Lumpur. Sta alweer op het punt om Maleisie te gaan, vlieg morgen namelijk naar Siem Reap(Cambodja, om daar mijn avonturen voort te zetten) en ben dan precies twee weekjes in Malesie geweest. Mijn avonturen bestonden uit de stad Kuala Lumpur, Perhentian Islands en de Formule 1.

Kuala Lumpur:
Aangekomen in deze stad en hier een paar daagjes verbleven om onder andere de stad wat te verkennen. Wel niet heel veel bijzonders in deze stad, maar toch wel de indrukwekkende Petronas Towers die ik ook heb bezocht. Ook is het goed toeven in Chinatown waar ik ook verblijf, waar je goed kan eten en waar ik het echt niet kon laten om wat nieuwe shirtjes en broekjes te kopen. Erg gezellig sfeertje, maar zag dat ik daar niet echt een goede foto van heb, dus die ga ik dalijk nog wel effe maken. In de drie daagjes dat ik in Kuala Lumpur was natuurlijk ook bekeken wat ik verder ging doen en zag dat er over anderhalve week de Formule 1 was. Deze wilde ik niet missen, zeker gezien het feit dat ik een kaartje(zelfs voor alle drie de dagen) kon kopen voor 25 euro'tjes. In de tussentijd leek me het een goed idee om naar de Perhentian Islands te gaan die wel helemaal in het noord-oosten van Maleisie lagen. Had namelijk goede verhalen over deze eilanden gehoord om onder andere te duiken.

Perhentian Islands:
Dus vanuit Kuala Lumpur een bus gepakt die mij in negen uurtjes in Kuala Besut bracht vanuit waar ik de volgende dag de ferry kon pakken naar Pulua Perhentian Kecil(het kleinere, mooiere en meer backpacker eiland). De foto's laten zien hoe mooi het hier was, alleen had het probleempje dat ik eerste paar daagjes erg verkouden was. Dat kon ik juist niet gebruiken omdat ik een 4-daagse duikcursus wilde gaan doen. Uiteindelijk kon ik na 2 daagjes toch beginnen aan de intensieve cursus. Zo moesten we ook een duikboek lezen, van alle hoofdstukken een video bekijken, verschillende meerkeuze-testen maken en hadden we zes duiken. Twee waren in de ondiepe zee voor met name vaardigheden te oefenen en andere waren op een diepte van ongeveer 15 meter. Maar na deze 4-daagjes kreeg ik wel mijn PADI open water pasje, waardoor ik nu bevoegd ben om overal ter wereld te duiken tot 18 meter. Zeker een ervaring rijker(en wat Ringgits armer) en we hadden ook een leuk klein groepje dat bestond uit 2 Zweden en een Itiliaan als duikinstructeur. Daarna nog een dagje uitgeblazen van deze cursus om daarna weer terug te keren naar Kuala Lumpur.

Formule 1:
Kwam vrijdag laat weer aan in Kuala Lumpur waar ik zaterdag alvast op verkenning ging bij de GP. Het circuit(Sapang) ligt wel een stukje uit de stad en moest een stuk met trein en bus reizen. Erg mooi circuit en heb op zaterdag wat rondgedwaald en de kwalificatie gezien. Het geluid is echt niet normaal en zal morgen zeker mijn slaap-oordopjes meenemen. Heb ik die toch niet voor niks meegenomen. Zondags dus naar de race die om drie uur begon en 56 rondes was. Had een goede plek, kon erg groot gedeelte van het circuit zien. Was zeker lachen om naar de race te gaan, maar gebeurde eigenlijk niet zoveel spectaculairs. Op tv kunnen ze het toch vaak mooier in beeld brengen,
toch had ik het niet willen missen. En nu (zondagavond) sta ik alweer op het punt om Maleisie te verlaten. Ik heb dus besloten om niet naar Cameron Highlands en Taman Negara(hoogtepunten Maleisie) te gaan, maar naar Cambodja te gaan van waar ik door zal reizen naar het zuiden van Vietnam. Jullie horen weer van mij en natuurlijk heb ik ook wat foto's geplaatst.

gr Hardy

  • 16 April 2007 - 06:31

    Paul&Marlou:

    He Hardy,
    Leuk om te lezen weer. Veel plezier in Cambodja!
    Groetjes Paul en Marlou

  • 18 April 2007 - 11:04

    Ellen:

    Hee Hardy, klinkt allemaal erg goed die avonturen van jou in Maleisie! Ben benieuwd wat je weer in Cambodja/Vietman staat te wachten...Veel plezier.Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hardy

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 26876

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 17 December 2009

Het is tijd voor Zuid-Amerika!!!

Landen bezocht: