Cambodja - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: Hardy Versteegen

Blijf op de hoogte en volg Hardy

21 April 2007 | Vietnam, Hanoi

Hier ben ik weer met een verslagje van mijn laatst bezochte land, ditmaal was het Cambodja.
Ik was dus vanuit Kuala Lumpur naar Siem Reap gevlogen om hier een aantal daagjes te verblijven. Iedereen verblijft in Siem Reap om naar de nabijgelegen tempels van Angkor te gaan. Ik had besloten om er drie daagjes heen te gaan. Deze heb je er ook echt voor nodig om alles een beetje te zien. Even wat feitjes over Angkor, er zijn iets van zeventig tempelcomplexen. De bekendste is Angkor Wat, dit is tevens het grootste religieuze gebouw ter wereld. Al deze tempels zijn gebouwd rond de 9 t/m 13 eeuw toen Angkor de hoofdstad was van het omvangrijke Khmer rijkdom in Azië. Zo ben ik er de eerste dag per fiets heen gegaan om wat tempels te gaan bezichtigen, erg ontspannend per fiets en mooi dat je steeds weer tempels ziet verschijnen. Dag 2 en 3 heb ik toch maar een tuktuk-chauffeurtje geregeld die mij ook wat meer afgelegen tempels kon laten zien. Alleen eerste dagje was met hem nog niet zo'n succes, gezien het feit dat zijn motorfiets twee keer een lekke band kreeg, maar was eigenlijk ook wel grappig om mee te maken. De tweede dag met hem ging wel alles goed en ook nog schitterende tempels gezien, hoop dat de foto's een beetje een goed beeld geven van alles.
Na vier daagjes Siem Reap, wat zelf ook nog wel een leuk stadje was om te verblijven, was het tijd om verder te reizen door middel van een bus naar hoofdstad Phnom Penh. Tijdens dit busritje gezien dat Cambodja nog niet zo ontwikkeld land is, zo duurde het ritje over de beste weg van het land zo'n 8 uurtjes voor 300 kilometer. Er was geen afslag te bekennen alleen maar zandweggetjes en vele huisjes aan beide kanten van de weg.
Phnom Penh was dan toch wel heel anders, namelijk ook erg veel rijkdom in deze stad te vinden. In Phnom Penh ben ik ook vier dagjes geweest om wat van de stad te zien, zo heb ik een paar bezienswaardigheden van de stad gezien. En de herinneringen van het Khmer Rouge tijdperk 1975-1979 bezocht, zo was Cambodja is dit tijdperk onder het regime van Pol Pot. Wat tot gevolg had dat het land werd geisoleerd en meer dan 1 miljoen mensen vermoord zijn, erg indrukwekkend zeker gezien dat het nog zo kort geleden was.
Gezien het feit dat ik de hoogtepunten van het land had gezien en om meer van het land te zien je erg veel tijd nodig hebt(de wegen zijn nog erg slecht en vervoer neemt dus erg veel tijd in beslag) had ik besloten om vanuit Cambodja een bus te nemen naar Ho CHi Minh City in het zuiden van Vietnam. Waar ik nu nog steeds verblijf, hier al wel weer wat dingetjes gezien en beetje nog aan het orienteren wat ik allemaal in Vietnam ga doen. Vietnam is daarentegen wel stukken meer ontwikkeld en rondreizen toch wel wat makkelijker.
Jullie horen weer van mij, groetjes Hardy.

  • 21 April 2007 - 08:11

    Bert En Anny:

    Groetjes vanuit Boxmeer

  • 22 April 2007 - 21:14

    Hilke:

    Wauw Hardy,
    echt super gaaf om je avonturen te lezen, heb vorig jaar bij peking expres ook de tempels gezien en dat jij daar nou echt geweest bent is echt heel onwerkelijk.

    hee hele goede reis nog en veel groetjes uit het Wellse land, Van Dimitri en Hilke

  • 23 April 2007 - 12:49

    Lotte:

    He Hardy!
    Leuk om te lezen waar je allemaal bent geweest en wat er allemaal te zien valt! Ik hou dat mooie dorp van je nog steeds in de gaten;) Daar gaat alles goed!
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!!!
    xx

  • 25 April 2007 - 09:18

    Ellen:

    Lachen zo'n eigen chauffeur die je rond fietst.Nu begint het op te schieten of niet, over twee maandjes ben je alweer thuis (hehe)! Of ben je daar nog helemaal niet mee bezig. Het zal vast niet. Veel plezier nog in Vietman! Groetjes...

  • 26 April 2007 - 07:43

    Josien:

    He Hardy!
    Leuk om je verhalen te lezen. Ik herken wel veel uit de verhalen van mijn broer!Maar geniet er nog veel van, want voor je het weet is het voorbij!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hardy

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 26879

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 17 December 2009

Het is tijd voor Zuid-Amerika!!!

Landen bezocht: