Ook hier is het koud!! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu Ook hier is het koud!! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Hardy Versteegen - WaarBenJij.nu

Ook hier is het koud!!

Door: Hardy Versteegen

Blijf op de hoogte en volg Hardy

09 Februari 2009 | Nederland, Tilburg

Daar ben ik weer en ditmaal helemaal zelf geschreven. Ben op dit moment net weer in Mexico, en heb een hele weg afgelegd sinds het vorige berichtje vanuit Antigua.

Vanuit Antigua zijn we eerst effe gaan chillen aan zee. In dit plaatsje Montericco komen de rijkere Guatemaalse in het weekend en wij door de week om ook te genieten van de zon en het zwarte strand. Daarna weer via een stop in Coban helemaal naar het noorden gereisd naar Flores. Omdat je vanuit dit leuke schiereilandje een dagtrip kunt maken naar de bekende tempels van Tikal. Dit was ook zeer de moeite waard maar in de loop van de middag hadden wij toch wel de zo bekende 'tempelziekte' zoals stijn dat noemt.
In Flores was het ook de tijd gekomen om te splitsen, waar ik na vele opties koos om via Seumuc Champey en Xela richting Mexico te reizen. Wel vee moeten reizen, maar vooral Semuc Champey was spectaculair omdat het echt lastig te bereiken was en de laatste tien kilometer achterin een jeep moest gaan staan om bij 1 van de 2 afgelegen hostelletjes te komen waaruit het plaatsje ook meteen bestond. De foto van Xela vind ik zelf echt gaaf, aangezien hierop de iets te drukke en levendige markt te zien is en ook de gepimpte 'chickenbussen' die het openbaar vervoer zijn in het land.

Nu dus in San Cristobal de Las Casas, een mooi koloniaal plaatsje van waaruit ik nog leuke dagtrips heb gemaakt naar nabijgelegen Canyons en een Maya-dorpje. Helaas ligt dit plaatsje op z'n 2200 meter en is het 's nachts een graadje of vijf (overdag gelukkig wel 25!) 's Avonds zie je dan ook iedereen verkreupeld rondlopen, ook in de restaurants zit iedereen er warm aangekleed bij aangezien verwarming en isolatie ze hier niet kennen.

Nu met nog ruim een week te gaan, ga ik toch langzaam richting Playa del Carmen op daar nog zeker aantal dagen te chillen in deze leuke badplaats. Kan het natuurlijk niet maken om niet een beetje gekleurd terug te komen!!

p.s. jaja begin het te leren om ook fotos te plaatsen, heb handig programmatje van stijn!

• 10 Februari 2009 - 08:57

Willem-Jan:

Leuk weer eens wat van je te horen. De plaatjes doen me denken aan mijn reis naar die prachtige landen. Toch heb je ook wel een hoop vette dingen meegemaakt die ik graag nog een keer zou willen doen. Tot snel!

• 10 Februari 2009 - 10:56

Rick:

hee man,

leuk om al je verhalen zo te lezen!! Je zal vast wel gekleurd terugkomen;) Veel plezier nog de laatste dagen!!!

Allaaf

• 10 Februari 2009 - 14:33

Giel:

leuk dat je zo laat weten wat je allemaal beleefd man, alléén de laatste dagen lekker relaxen en kleuren. super gaaf en nog veel plezier, lees iedere keer met plezier je site.

groeten en tot snel!

• 17 Februari 2009 - 16:11

Manon:

Hardy'iehie!

Ik ben zooooo jaloers op je :D Faces International is op de deurmat gevallen. Ik had je deze twee weken geleden via de mail gestuurd, ik weet niet of je 'm ondertussen gezien hebt, maar hijs onwijs mooi geworden!

Nog een paar daagjes en dan mag je weer naar het regenachtige Nederland, bahbah. Geniet er nog van!

• 19 Februari 2009 - 10:17

Nina:

Heyy Hardy!
    Onder het mom van 'beter laat dan nooit' plaats ik dan een dag voordat je terugkomt dan toch nog een berichtje op je site! Klinkt allemaal goed daar maar ben je ook al klaar voor de carnaval?? Wij hebben er hier iig veel zin in! Goede reis terug en tot morgen! xx